OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRACOWNIK SOCJALNY DO SPRAW OBSŁUGI PIECZY ZASTĘPCZEJ - ZASTĘPSTWO
Ogłoszenie o naborze na stanowisko pracy, które nie należy do kategorii stanowisk administracyjnych w tym kierowniczych urzędniczych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Brzegu
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzegu ogłasza nabór na stanowisko pracy: PRACOWNIK SOCJALNY DO SPRAW OBSŁUGI PIECZY ZASTĘPCZEJ
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe zgodne z art.116 ust.1 i ust.1a Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 stycznia 2008r. w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych.
Kandydat posiada:
- dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna lub
- w przypadku, gdy kandydat jest pracownikiem socjalnym: dyplom ukończenia do dnia 31 grudnia 2013r. studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
- pedagogika;
- pedagogika specjalna;
- politologia;
- polityka społeczna;
- psychologia;
- socjologia;
- nauki o rodzinie.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem za przestępstwa popełnione umyślnie
i przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe. - Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
- Znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office i wykorzystania Internetu.
- Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość oraz gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji.
- Samodzielność, komunikatywność, odporność na stres, odpowiedzialność
i dokładność w realizacji powierzonych zadań. - Doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia spraw administracyjnych będzie dodatkowym atutem.
- Znajomość przepisów:
- Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- Ustawy o pomocy społecznej;
- Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- Kodeksu postępowania
- Posiadanie prawa jazdy kat. B i samochodu.
- Warunki zatrudnienia:
- Umowa o pracę na zastępstwo – okres nieobecności pracownika.
- Przewidywany termin zatrudnienia w okresie od maja 2022 r. do lutego 2023 r.
- Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze 3400 zł brutto.
- Zadania wykonywane na stanowisku:
- Prowadzenie postępowań w zakresie rodzin zastępczych i rodziców biologicznych dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej
- Prowadzenie postępowań administracyjnych (dowodowych) z rodzicami zastępczymi
- Terminowe sporządzanie opinii do Sądu dotyczących oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej i informacji o całokształcie sytuacji osobistej każdego dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka
- Udział w posiedzeniach zespołu ds. okresowej oceny sytuacji dzieci umieszczonych
w rodzinach zastępczych oraz ocenach rodzin zastępczych - Prowadzenie rejestru rodzin zastępczych i kandydatów na rodziny zastępcze
- Przygotowywanie porozumień z innymi powiatami dotyczących rodzin zastępczych
- Przygotowywanie i nadzór nad realizacją planów pomocy dla dzieci umieszczonych
w rodzinach zastępczych - Przygotowywanie materiałów do sprawozdań merytorycznych z zakresu rodzinnej pieczy zastępczej
- Współpraca z koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej, Sądami, ośrodkami adopcyjnymi oraz innymi instytucjami działającymi w sferze opieki nad dzieckiem
- Współpraca z koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej w zakresie grup wsparcia rodzin
- Prowadzenie dokumentacji realizowanych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Prowadzenie spraw i postępowań terminowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Dodatkowo, w przypadku posiadania uprawnień do wykonywania pracy pracownika socjalnego prowadzenie pracy socjalnej i realizacja świadczeń dla osób usamodzielnionych zgodnie z Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Przy wykonywaniu zadań pracownik jest obowiązany:
- kierować się zasadami etyki zawodowej;
- kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności
i prawa tych osób do samostanowienia; - przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę;
- udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy;
- zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny;
- podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach
i samokształcenie. - Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny i CV
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności
- Podpisane odręcznie oświadczenie, iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Podpisane odręcznie oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Podpisane odręcznie oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji – zgodnie z ustawą
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 z późn. zm.) - W przypadku posiadania
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV z numerem telefonu do kontaktu powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926)”
- Forma i termin składania ofert:
Wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie PCPR, ul. Wyszyńskiego 23,
I piętro, lub przesłać na adres Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzegu, ul. Wyszyńskiego 23, 49-300 Brzeg.
DOKUMENTY NALEŻY ZŁOŻYĆ W ZAMKNIĘTEJ KOPERCIE
Z DOPISKIEM: „NABÓR NA STANOWISKO PRACOWNIK SOCJALNY - ZASTĘPSTWO” DO DNIA 12 MAJA 2022 R. DO GODZINY 12.00.
- Inne informacje:
Osoby spełniające kryteria formalne konkursu zostaną powiadomione o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w bip oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Centrum. PCPR spełnia wymogi wskaźnika zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Brzegu, ul. Kardynała Wyszyńskiego 23,
kod pocztowy 49-300, zwanym dalej „PCPR”, Tel.: 77 416 -95-05, - kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem poczty elektronicznej: inspektor@iodbrzerg.pl;
- przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie
6 ust. 1 lit. b), c) oraz e) unijnego rozporządzenia RODO w celu realizacji zadań własnych lub zleconych PCPR Brzeg wynikających ze szczegółowych przepisów prawa; - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany
w przepisach o archiwizacji; - przysługuje Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, do ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, do przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO;
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, a w szczególnych przypadkach ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy;
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa, umów powierzenia lub stosownych upoważnień;
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych i ewentualnym obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych informowani będą Państwo przez Inspektora Danych Osobowych PCPR.
Dyrektor PCPR w Brzegu
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | PCPR |
---|---|
Data utworzenia: | 2022-04-27 |
Data publikacji: | 2022-04-27 |
Osoba sporządzająca dokument: | Bożena Łucyszyn |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 1868 |